یکشنبه 28 مرداد 1397
تاریخ انتشار : 12 دی 1396 - 10:05:19
نقش رسانه های اجتماعی در توسعه گردشگری

پایگاه خبری تحلیلی ایربان- مطالعه جدید دانشگاه گرجستان نشان داد بازاریابان گردشگری چه مقدارمی توانند  براساس رسانه های اجتماعی میزان  بازدید از یک مقصد گردشگری را پیش بینی کنند.

نقش رسانه های اجتماعی در توسعه گردشگری

بلوی می گوید: رسانه های اجتماعی برروند انتخاب مقصد تاثیر بسزایی دارند.این تحقیقات اهمیت ارتقا جنبه های نمادین مقصد را نسبت به ارتقا ویژگی های عملکردی مانند قیمت و آب و هوا رانشان داد.

تیم تحقیقاتی از روش  مقیاس بازگشت اجتماعی یا همان علاقه ها، نظرات و باز خورد مثبت مسافران که توقع دارند از مسافرت خود دریافت کنند استفاده شد.

همچنین این روش نشان می دهد که بازاریابان گردشگری از قبل چه می دانستند. در این تحقیق از  ۷۵۸ نفر آمریکایی سوال شد که آیا دوست دارند در 1 ،۵ و ۱۰ سال دیگر از کوبا  بازدید کنند؟ نتایج نشان داد که  مسافران حاضرند در هر سه بار (سال آینده، ۵ سال دیگر و ۱۰ سال آینده)  به کوبا سفر کنند. در این تحقیق بازگشت اجتماعی بیشترین تاثیر بر روی این پیش بینی داشته است.

کوبا به عنوان مقصد مورد علاقه به دلیل کاهش محدودیت های سفر توسط دولت انتخاب شد.

بولی می گوید این بدین معنی است که گردشگران بیشتر بواسطه رسانه های اجتماعی " همان فضای مناسب برای نشان دادن تصویر مورد نظر خود به گروه های همکارانشان" احتمال دارد که در آینده نزدیکتر سفر کنند.

این محقق می افزاید دیگر بازاریابان نیازی نیست منتظر بمانند تا همکاران خود از سفر بازگشته و اسلایدها را مشاهده و تصمیم گیری کنند. در حال حاضر از طریق ارسال تصاویر می توانند تصمیم گیری کنند.

بازاریابان گردشگری باید رسانه های اجتماعی را که در مورد یک مقصد گردشگری ارزش گذاری می کنند زیر نظر داشته باشند تا بازاریابی خود را ایجاد کنند. این مسئله از آن جهت اهمیت دارد که اعتقادات شخصی نارکزیسمی متعادل می شود و از رسانه های اجتماعی به عنوان انگیزه  اصلی سفر مورد استفاده قرار می گیرد.

این مطلب در اکتبر 2017 در ساینس دیلی منتشر شده است.


کد خبر : 43472121096
نظر خود را ارسال نمائید

نام :
آدرس ایمیل :
نظر * :
كد امنیتی : *
 
اگر تصویر ناخواناست را کلیک کنید (اینجا)