یکشنبه 29 بهمن 1396
تاریخ انتشار : 02 بهمن 1396 - 17:44:58
سنسورهای جدید در خودروها برای از بین بردن معضل ترافیک نصب می شوند.

پایگاه خبری-تحلیلی ایربان –محققان  استدلال می کنند که اگر در حین رانندگی فاصله های  مساوی بین ماشین ها در سمت جلو  و پشت سر حفظ شود معضل ترافیک از بین خواهد رفت. بنابراین پیشنهاد می شود که شرکت های خودرو، سیستم های کنترل کروز انطباقی خود را به روز کنند و سنسورها به دو ضربه گیر جلو و عقب اضافه شود. .

 سنسورهای جدید در خودروها برای از بین بردن معضل ترافیک نصب می شوند.

ما همه "ترافیک " را تجربه کرده ایم که بدون هیچ علتی ظاهری بوجود می آیند. محققان اخیرا نشان دادند که اگر ما یک تغییر کوچک را در چگونگی رانندگی ایجاد کنیم، شاهد ترافیک کمتر خواهیم بود.

محققان  استدلال می کنند که اگر در حین رانندگی فاصله های  مساوی بین ماشین ها در سمت جلو  و پشت سر حفظ شود ، رویکردی که پروفسور برتولد هورن آن را "کنترل دو جانبه" توصیف می کند، می توان تقریبا با دو برابر سرعت، رانندگی کرده و معضل ترافیک حل شود.

Horn می گوید: ما انسان ها تمایل داریم که جهان را از لحاظ آنچه پیش روی ماست، در نظر بگیریم. رانندگی در این روش، می تواند اثر چشمگیری در کاهش زمان سفر و مصرف سوخت بدون نیاز به ساخت جاده های بیشتر و یا تغییر دیگر به زیرساخت داشته باشد.

هورن ادعا می کند که بعید است رانندگان به زودی راه های پیش رو را تغییر دهند. بنابراین او پیشنهاد می کند که شرکت های خودروساز، سیستم های کنترل کروز انطباقی خود را به روز کنند و سنسورها به دو ضربه گیر جلو و عقب اضافه شود. (اکثر سیستم های امروز فقط سنسورهای جلو دارند.)

به گفته این پژوهشگر، ترافیک به میزان قابل توجهی بهتر خواهد شد، حتی اگر فقط یک درصد کوچک از تمام اتومبیل ها با چنین سیستم هایی نصب شده باشند.

شرکت تویوتا  در برنامه آتی درنظر دارد با سرمایه گذاری مناسب، شبیه سازی ها را انجام دهد تا آزمایش کند که آیا این روش نه تنها سرعت  رانندگی را افزایش می دهد، بلکه برای امنیت بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد.

تیم تحقیقاتی می گوید : این ایده از دسته های های پرندگان که در کنار یکدیگر حرکت می کنند الهام گرفته شده است. 

به گفته تیم CSAIL،در دهه های اخیر، صدها مقاله علمی به دنبال مشکل جریان ترافیکی بوده است، اما در مورد چگونگی حل آن، ارائه مقاله بسیار کم بود.

یکی از روش های پیشنهادی، اتصال وسایل نقلیه به وسایل الکترونیکی با هم به منظور هماهنگ کردن فاصله آن ها بین یکدیگر است. اما این روش نیاز به هماهنگی دقیق و یک شبکه عظیم برای اتصال وسایل نقلیه به یکدیگر است. در مقابل، رویکرد تیم CSAIL نیاز به نرم افزار جدید و برخی از به روز رسانی سخت افزاری ارزان قیمت دارد.

این تحقیق توسط موسسه فناوری ماساچوست، CSAIL تهیه شده است که گزارش آن در ۱۴ دسامبر ۲۰۱۷ در ساینس دیلی منتشر شد. 


کد خبر : 446117021196
نظر خود را ارسال نمائید

نام :
آدرس ایمیل :
نظر * :
كد امنیتی : *
 
اگر تصویر ناخواناست را کلیک کنید (اینجا)