شنبه 06 مرداد 1403
تاریخ انتشار : 28 اسفند 1396 - 08:47:20
سن و جنس در آموزش رانندگی موثر است اما نه آن طوری که ما انتظار داریم.

پایگاه خبری- تحلیلی ایربان- در یک مطالعه جدید، ارتباط بین مهارت های رانندگان جدید و ۴ عامل مورد بررسی قرار گرفت. نتایج نشان می دهد که آموزش اجباری باید برای همه رانندگان تازه کار و نه فقط نوجوانان باشد.

 

سن و جنس در آموزش رانندگی موثر است اما نه آن طوری که ما انتظار داریم.

به گزارش ایربان از ساینس دیلی - مطالعه UCLA ارتباط بین مهارت های رانندگان جدید و چهار عامل را بررسی کرد. مربیان یک مدرسه رانندگی در لس آنجلس توانایی و مهارت های رانندگی کارآموزان را در مقیاس 1 تا 4 را نمره دادند و محققان نتایج را بر اساس این متغیرها تجزیه و تحلیل کردند:

سن: در میان مردان، دانش آموزان مسن تر ، نمره مهارت رانندگی شان بدتر از بقیه بود. پسران نوجوان در مهارت های رانندگی 36 درصد بالاتر از مردان 20 ساله به دست آوردند و البته همین الگو برای زنان درست نیست.

جنسیت: از دانش آموزان خواسته شدکه به اعتماد به نفس خود در مهارت های رانندگی خودشان نمره دهند. گرچه دانشجویان دختر به طور متوسط نسبت به همتایان مرد کمتر اعتماد به نفس داشتند، اما مردان و زنان تقریبا یک امتیاز متوسط از مربیان رانندگی دریافت کردند.

مشارکت ورزشی: سابقه بازی هر نوع ورزش سازمان یافته به مهارت های رانندگی بهتر در میان مردان و زنان مرتبط است. مردان و زنان که در ورزش بازی می کردند، به ترتیب نمره 2.66 و 2.43 را به دست آوردند، در حالی که مردان و زنان که ورزش های سازمان یافته ای نداشتند، میانگین نمرات 1.94 و 1.60 را داشتند. مطالعات قبلی نشان داده است که شرکت در ورزش های سازمان یافته، ادراک فضایی را بهبود می بخشد.

تجربه بازی های ویدئویی: بازی های ویدئویی ارتباطی به توانایی های رانندگی نداشت. نویسندگان انتظار  این نتیجه را نداشتند، زیرا تحقیقات پیشین نشان داده اند که بازی کردن بازی های ویدئویی اقدامات شناخت فضایی را بهبود می بخشد.

صد نفر از رانندگان تازه کار - هر کدام با کمتر از پنج ساعت تجربه رانندگی از اولین درس رانندگی خود - در یک درس دو ساعته تمرکز بر کنترل ماشین و مانور ترافیک شرکت کردند. دانش آموزان در خیابان های لس آنجلس سوار شدند، که توسط کارت امتیازی ترافیک جهانی INRIX 2017 رتبه بندی شده اند و بدترین ترافیک جهان را دارند. این گروه بصورت جنسیتی تقسیم شد و میانگین سن دانشجویان 18 سال بود.

پس از درس، مربی مهارت های هر دانش آموز را در یک مقیاس چهارگانه رتبه بندی کرد، که در آن 1 به این معنی است که دانش آموز قبل از آزمون رانندگی دولتی نیاز به آموزش و تمرین بیشتری دارد و 4 نشان می دهد که استاد معتقد است دانش آموز آماده است تا آزمون را بپذیرد.

برای کسب گواهینامه رانندگی در ایالات متحده، هر فرد زیر 18 سال باید برای یک کلاس رسمی راننده با حداقل 6 ساعت آموزش رانندگی در جاده پرداخت کند. در کالیفرنیا، نوجوانان نیز باید پس از کسب مجوز تحصیل ، قبل از پذیرش بخش رانندگی ، شش ماه منتظر بمانند.

نویسندگان پیشنهاد می کنند که DMV  (Department of Motor Vehicles. )در کالیفرنیا و سایر کشورهای در حال تعلیق آموزش راننده اجباری برای نوجوانان و گسترش آموزش ایمنی به رانندگان جدید در تمام سنین است. اگر این امر به قانون تبدیل شود، یافته ها می توانند آموزش رانندگی را بهبود بخشند که در نهایت باعث کاهش تصادفات جاده ای و صرفه جویی در زندگی می شوند.

محققان برای بررسی بعدی خود قصد دارند تا تحلیل کنند که آیا ارتباطی بین جنسیت، سن و وضعیت اقتصادی اجتماعی رانندگان (که براساس کد پستی آنها برآورد می شوند) برای موفقیت در آزمون رانندگی وجود دارد یا خیر؟

این تحقیق توسطUniversity of California - Los Angeles Health Sciences   انجام شده است.

 


کد خبر : 471217281296
نظر خود را ارسال نمائید

نام :
آدرس ایمیل :
نظر * :
كد امنیتی : *
 
اگر تصویر ناخواناست را کلیک کنید (اینجا)