شنبه 06 مرداد 1403
تاریخ انتشار : 22 فروردین 1397 - 12:44:43
تاثیر مالیات های کربن بر کاهش انتشار گازهای گلخانه ای.

پایگاه خبری- تحلیلی ایربان- محققان گزارش می دهند که چندین روش مختلف قیمت گذاری کربن به کاهش انتشار گازهای گلخانه ای کمک می کند.

تاثیر مالیات های کربن بر کاهش انتشار گازهای گلخانه ای.

مطالعه نشان می دهد که مالیات بر کربن بر اساس سوخت به راه حلی برای مقابله با تغییرات اقلیمی جهانی می رود و می تواند به گونه ای طراحی شود تا به فقیرترین خانواده ها آسیب نرساند.

قرار دادن یک قیمت در کربن، به شکل هزینه یا مالیات بر استفاده از سوخت های فسیلی، همراه با بازپرداخت درآمد تولید شده به مردم در این فرم یا شکلهای دیگر، می تواند راهی موثر برای جلوگیری از انتشار گازهای گلخانه ای باشد.

این یکی از نتایج یک تحلیل گسترده از چندین نسخه از چنین پیشنهاداتی است که توسط محققان MIT و آزمایشگاه ملی انرژی تجدید پذیر (NREL) انجام شده است.

محققان گزارش می دهند که بسته به مکانیزم دقیق انتخاب شده، چنین مالیاتی نیز می تواند عادلانه باشد و به خانواده های با درآمد پایین آسیب نرساند.

این تجزیه و تحلیل بخشی از تلاش چند جانبه برای استفاده از ابزارهای مدل سازی پیشرفته برای ارزیابی اثرات طرح های مختلف قیمت گذاری کربن است. یازده تیم تحقیقاتی در مؤسسات مختلف تحقیقاتی را با استفاده از یک مجموعه مشترک از پیش فرض ها و سیاست های اولیه انجام دادند. در حالی که در  جزئیات  نتایج متفاوت بود، در همه مطالعات قبول شد که مالیات بر کربن می تواند موثر باشد و اگر به درستی طراحی شود، نیازی به رگرسیون نیست.

گزارش جامع در مورد11 مطالعه در مجله Climate Change Economics و گزارش های مربوط به نتایج تیم های فردی نشان داده شده است.

ریلی، استاد ارشد مدرسه مدیریت Sloan MIT، می گوید گروه ها گزینه های متعددی برای مالیات بر کربن و استفاده از درآمد حاصل از آن را بررسی کردند.

آنها دو مقدار ابتدایی مختلف (25 و 50 دلار برای هر تن تولید کربن تولید شده) را در نظر گرفتند وهمچنین دو نرخ متفاوت افزایش (1 درصد یا 5 درصد در سال) در نظر گرفتند و در نهایت سه روش مختلف برای توزیع درآمد: تخفیف برابر برای هر خانوار، یک تخفیف مالیاتی برای افراد، و یا مالیات بر درآمد شرکت.

. Reilly می گوید: مطالعه نشان داد که حتی پایین ترین نرخ مالیات می تواند به خودی خود منجر به کاهش کافی گازهای گلخانه ای  برای تعهد درازمدت ایالات متحده در سال 2015 تحت توافق پاریس در مورد تغییرات آب و هوایی شود.

با این حال، کارآمدترین راه برای رسیدن به این کاهش، از لحاظ تاثیر کلی بر اقتصاد، استفاده از درآمد برای کاهش مالیات بر سرمایه است -- سود شرکت یا درآمد سرمایه گذاری. با این حال، این گزینه نیز رگرسیون بیشتری دارد و تاثیر آن بر خانواده های با درآمد پایین بی نظم است.

 

تجزیه و تحلیل آنها نشان می دهد که شروع با یک مالیات 50 دلار در هر تن کربن و افزایش آن به میزان 5 درصد در سال منجر به کاهش 63 درصدی کل انتشار گازهای گلخانه ای ایالات متحده تا سال 2050 خواهد شد. "او می گوید:" بنابراین این در راستای آنچه که مردم در مورد آن صحبت می کنند و نیاز به کاهش 50 درصدی را تا سال 2050 در سطح جهانی دارد، به صفر برسد. "

کارون، نویسنده اصلی مقاله، که در طول بسیاری از این تحقیق، postdoc MIT بود، اما در حال حاضر استاد مدرسه کسب و کار HEC در مونترال است، می گوید که تمام تیم های مختلف تحقیق تا حد زیادی نتایج مشابهی را در بر داشت، هر چند تفاوت در جزئیات وجود دارد.

کارون می گوید، با پرداخت مالیات از کربن، ما پول زیادی را جمع آوری می کنیم که می تواند برای جبران مالیات های دیگر که ما کمتر دوست داریم، استفاده کنیم. چرا مالیات چیزی است که ما دوست داریم؟ »او اضافه می کند که تنها با استفاده از بخش کوچکی از این درآمد - کمتر از 10 درصد - ممکن است برای افراد کم درآمد جبران شود و خنثی شدن رگرسیون

موافقت نامه های پاریس در واقع اهداف مختلفی را در کشورهای مختلف به وجود آورده است، اما به طور کلی، ریلی گفت که پیش بینی می شود طرح قیمت گذاری کربن از اهداف کاهش انتشار گازهای گلخانه ای برای سال های 2030 و 2050 فراتر رود ، بنابراین کاهش سالمی است.

اما حتی در پایین ترین حد از سیاست هایی که مورد مطالعه قرار گرفتند، با مالیات اولیه 25 دلار برای هر تن، "این" برای سال 2030 مناسب است تا تعهد ایالات متحده در پاریس "را بپردازد. اما نرخ رشد مهم است. : "پنج درصد در سال کافی است.۱ درصد در سال کافی نمی باشد.

ریلی می گوید: "تمام این سناریوهای مالیاتی در بدترین شرایط، تعهدات ایالات متحده در سال 2030 را برآورده می کنند، و مالیات 50 دلار خیلی بهتر از آن است". Reilly می گوید که بسیاری از کارشناسان می گویند که توافقنامه پاریس به تنهایی برای جلوگیری از پیامدهای فاجعه بار تغییرات آب و هوایی جهانی کافی نخواهد بود، اما این اقدام واحد می تواند راهی طولانی برای کاهش این تاثیرات باشد.

این گزارش در 5 آوریل 2018 در ساینس دیلی منتشر شده است.


کد خبر : 47637220197
نظر خود را ارسال نمائید

نام :
آدرس ایمیل :
نظر * :
كد امنیتی : *
 
اگر تصویر ناخواناست را کلیک کنید (اینجا)