شنبه 06 مرداد 1403
تاریخ انتشار : 24 اردیبهشت 1397 - 18:40:59
براساس جدیدترین تحقیقات:
نسبت آسیب دیدن شهروندان در اتوبوس و خودرو شخصی تعیین شد.

پایگاه خبری- تحلیلی ایربان- بر اساس یک مطالعه جدید به رهبری موسسه تحقیقات بهداشت عمومی دانشگاه مونترال (IRSPUM): حمل و نقل با اتوبوس، ۴ برابر از استفاده از  خودرو در شهرها  امن تر است.

 

نسبت آسیب دیدن شهروندان در اتوبوس و خودرو شخصی تعیین شد.

این مطالعه در نشریه "بهداشت شهری" منتشر شده است. این تحقیق میزان ریسک تصادف را در 10 خطوط اتوبوسرانی در جزیره مونترال بررسی کرد . نتایج  امر نشان داد که که خطر برای مسافران خودرو چهار برابر بیشتر از مسافران اتوبوس است.

علاوه بر این، تحقیقی برای اولین بار در مقایسه با تاثیر استفاده از ماشین و اتوبوس بر ایمنی پیاده ها و دوچرخه سواران صورت گرفت. نتایج حاکی از آن است که در طی یک کیلومتر، سفرهای ماشین با تعداد زیادی از آسیب های عابر پیاده (۴برابر بیشتر)، آسیب های دوچرخه سواری (۵ برابر بیشتر) و آسیب های کشنده و شدید (۵ برابر بیشتر) نسبت به سفرهای اتوبوس همراه بود.

مردم با خودرو ۲۸ برابر بیشتراز سفر با اتوبوس آسیب دیدند ( بیش از ۲۷۸ مجروح در ۱۰ سال که ۱۹ نفر جان خود را از دست دادند در حالی که در این مدت فقط ۱۰ زخمی در اتوبوس رخ داده است). چهل و دو عابر پیاده و سه دوچرخه سواری توسط خودروها، و 4 مسافر و دوچرخه سوار با اتوبوس، کشته شدند.

چرا سفر اتوبوس امن تر است؟

 اول، رانندگان حرفه ای آموزش دیده اند. دوم، آن ها آهسته تر از اتومبیل می روند. سوم، اتوبوس ها در امتداد مسیرهای تعیین شده حرکت می کنند و معمولا در یک خط راست حرکت می کنند که آن ها را در ترافیک قابل پیش بینی تر می کند. چهارم، برای حمل و نقل یک تعداد معین مسافر تعداد کمتری اتوبوس نسبت به خودرو نیاز است.

پاتریک مرانس، نویسنده اصلی می گوید: نکته اساسی این است که عابران پیاده، دوچرخه سواران و مسافران خودرو در جایی که سرعت زیاد است بیشتر آسیب می بینند.

Morency، استادیار بالینی IRSPUM که در وزارت بهداشت عمومی مونترال کار می کند، گفت: "راه حل، ساختار دائمی برای کاهش سرعت و  استفاده از حمل و نقل عمومی است."

این مقاله  در می سال 2018 در ساینس دیلی منتشر شده است.

 

 


کد خبر : 485717240297
نظر خود را ارسال نمائید

نام :
آدرس ایمیل :
نظر * :
كد امنیتی : *
 
اگر تصویر ناخواناست را کلیک کنید (اینجا)