شنبه 06 مرداد 1403
تاریخ انتشار : 18 خرداد 1397 - 18:11:18
بررسی روش جدید برای درمان اگزما

پایگاه خبری- تحلیلی ایربان- دانشمندان  موفق به تشخیص یک ترمز طبیعی در حمله آلرژیک در اگزما شدند.

 

بررسی روش جدید برای درمان اگزما

درمان های موجود برای اگزما که حدود 17 درصد از کودکان در کشورهای پیشرفته را تحت تاثیر قرار می دهد، گران هستند یا عوارض جانبی دارند. یک مطالعه جدید نشان می دهد که رویکرد متفاوتی برای اگزما وجود دارد که باعث تحریک ترمز طبیعی در حمله آلرژیک شده که توسط سلول های تنظیم کننده T در پوست ایجاد می شود.

التهاب پوست اگزما توسط واکنش های ایمنی "نوع 2" به وجود می آیند. این ها توسط سلول های فعال T helper 2 (TH2) و سلول های لنفاوی ذاتی نوع 2 (ILC2s) به همراه سلول های effector به وجود می آیند. گروه دیگری از سلول های T، که به عنوان سلول های تنظیمیT یا Tregs شناخته می شوند، واکنش های نوع 2 را خنثی می کنند و در نتیجه پاسخ آلرژیک مهار می شود.

با این حال، اگر شما یک ضایعه اگزما را بررسی کنید، تعداد Tregs بدون تغییر هستند. جالب توجه است که Tregs فقط حدود 5 درصد از سلول های T بدن را تشکیل می دهند، اما تا 50 درصد در سلول های T پوست یافت می شوند.

ریف ژها، رئیس بخش ایمنی شناسی بیمارستان کودکان بوستون و نویسنده ارشد این مطالعه می گوید: "سوال ما این بود، آیا چیزخاصی در مورد Tregs وجود دارد که در پوست ساکن شده اند؟"

ژها تحقیقات را با استفاده از دو مدل جداگانه موش از اگزما انجام داد که هر کدام یک مسیر جداگانه ای ایجاد کردند و منجر به التهاب پوستی آلرژیک شد. این تیم Tregs های پوست و خون موش ها را  جدا کردند و ژن های آن ها را با هم مقایسه کردند.

چندین ژن به احتمال زیاد در Tregs پوست شناخته می شوند. یکی ازآن ها رمز های شبکیه مانند که وابسته به گیرنده آلفا (RORα) هستند (فاکتور رونویسی است که خود چندین ژن دیگر را تنظیم می کند).

Geha می گوید: پس از آن ما با استفاده از یک ترفند ژنتیکی به حذف RORα از Tregs پرداختیم . بدون RORα، التهاب آلرژیک دیوانه وار در هر دو مدل موش ها بالارفت.

این گروه تا سه برابر افزایش هجوم سلول های التهابی را دیده بود که سلول های ILC2 و TH2 در مرکز فعالیت قرار داشتند.

 

 

چرا فعالیت Tregs با حذف RORα  متوقف شد؟

 Geha و همکارانش کشف کردند که سلول ها کمتر از یک گیرنده برای یک سلول سیتوکین به نام مولکول مرتبط با لیگاند TNF یا TL1A می سازند. TL1A توسط سلول های پوستی به نام کراتینوسیت ها آزاد می شود که نه تنها Tregs بلکه سلول های اثر گذار ILC2 و TH2 را فعال می کند.

دو نوع سلول های ایمنی برای TL1A رقابت می کنند، "Geha توضیح می دهد." اگر Tregs ها این گیرنده را ندارند، نمی توانند TL1A را ببینند . بنابراین نه تنها آن ها فعال نیستند، بلکه بیشتر TL1A برای فعال سازی سلول های effector در دسترس قرار می گیرند. از این رو  شما دو مصیبت دارید. "

در نمونه های انسانی، تعداد افرادی که میزان بیشتری از RORαرا در پوست خود داشتند بیشتر از افرادی بود که تعداد  RORa بیشتری در خون داشتند(.همانند موشهای مورد آزمایش)

Geha در حال حاضر می خواهد بداند که سطح RORα در انسان  هایی که اگزما دارند کمتر دیده شده و اینکه آیا در (atopic march )مهم است؟.اگر چنین است، او چندین روش درمان را بررسی کند.

یکی این است که سطح RORα و یا فعالیت آن را با ترکیبات افزایش دهد که به عنوان آگونیست RORα عمل می کنند، شاید بصورت کرم موضعی داده شود. آزمایشگاه Geha همچنین قصد دارد تا عواملی را در پوست بررسی کند که فعالیت RORα را به وجود می آورد، که می تواند اهداف دیگری برای مداخله ارائه کند.

در نهایت، این مطالعه نشان داد که RORα ، ابراز ژن های متعددی را برای مهاجرت و عملکرد سلول Treg تنظیم می کند؛ این مسیرها می توانند اهداف بالقوه باشند.

 


کد خبر : 494312180397
نظر خود را ارسال نمائید

نام :
آدرس ایمیل :
نظر * :
كد امنیتی : *
 
اگر تصویر ناخواناست را کلیک کنید (اینجا)