شنبه 06 مرداد 1403
تاریخ انتشار : 25 تیر 1397 - 13:22:38
محققان مطالعه جامعی از خلیج مکزیک را ارائه دادند.

پایگاه خبری- تحلیلی ایربان- محققان یک مطالعه جامع را به اتمام رسانده اند و داده های پایه ای را برای اکوسیستم دریای خلیج مکزیک ایجاد کرده اند.

محققان مطالعه جامعی از خلیج مکزیک را ارائه دادند.

نتیجه این تحقیق مهم می باشد زیرا عدم وجود اطلاعات پایه، محققان توانایی های محدودی برای درک کامل تأثیر نشت نفت دارند. داده های جدید به عنوان یک دارایی فوق العاده برای تحقیقات آینده خدمت خواهد کرد. این مطالعه که در مجله دریایی و ساحلی شیلات منتشر شده است، نمای کلی دریایی خلیج را از ایالات متحده به مکزیک و کوبا مشخص می کند.

استیو Murawski، استاد دانشکده علوم دریایی فلوریدا در جنوب فلوریدا، گفت: "ماهی و فرآورده های نفتی از مرزهای ملی آگاه نیستند." اگر ما می خواهیم در برابر نشت نفت های احتمالی در آینده آماده باشیم ارائه اطلاعات جامع برای خلیج ضروری است .

طی 12 دوره تحقیقاتی جداگانه، زیست شناسان دریایی به طور سیستماتیک 15،000 ماهی از 166 گونه از 343 منطقه را گرفتند. آن ها خلیج را به شش منطقه تقسیم کردند تا بتوانند تغییرات جمعیت را تشخیص دهند. کاهش قابل ملاحظه ای ازجمعیت ماهی سرخو و ماهی های بزرگ جنوبی در شمال خلیج، پس از وقوع حادثه نشت نفت دیده شد.

به طور کلی ماهی در شمال و شمال غربی خلیج فراوان بود. بخش عمده ای از آن به افزایش حفاظت ماهیان و منطقه تولید فیتوپلانکتون که پایه گذاری شبکه غذای آبزی است بر می گردد. در این منطقه متوسط اندازه ماهی ها در مقایسه با غرب فلوریدا بزرگتر بودند و در شبه جزیره یوکاتان و کوبا تعداد شکارچیان بزرگ کمتر بود. این اطلاعات از ترکیبات گونه و اندازه آن ها، مبنایی برای ارزیابی صید بیش از حد، تغییر آب و هوا، آلودگی، از دست دادن زیستگاه، گونه های تهاجمی و سایر عوامل استرس زا بر روی جمعیت های ماهی است.

نمونه هایی از این بررسی ها همچنان برای بقایای نفت، سایر آلاینده های آلی و فلزات سنگین مورد آزمایش قرار می گیرند. به طور کلی، هدف از این تحقیق، تعیین پیامد مکان هایی که نفت در آنجا نشت کرده است.

پنج گونه برتر که در خلیج مشاهده گردید:

1. Atlantic Sharpnose Shark (تعداد2،156)

2. Red Snapper (تعداد1،710).

3 King Snake Eel (تعداد۱۴۱۴)

4. Tilefish (تعداد۱۲۷۴)

5 Gulf Smoothhound (تعداد1،080)

تعداد گونه های برتر بر اساس منطقه بشرح زیر است:

۱ – در شمال و مرکز گونه Atlantic Sharpnose Shark  (1,881تعداد)

۲- شمال غرب - Red snapper (1,180تعداد)

۳- فلات قاره غرب فلوریدا Red Grouper (803تعداد)

۴- جنوب غربی کوبا Cuban Dogfish (273تعداد)

۵-یوکاتان - Blackline tilefish (135تعداد)

۶- کوبا - Red Hind (98تعداد)

این تحقیق در دانشگاه فلوریدای جنوبی  انجام گرفته است.