شنبه 06 مرداد 1403
تاریخ انتشار : 23 اسفند 1400 - 11:51:54
پاریس و برنامه ریزی برای احداث تله کابین شهری به طول چهار کیلومتر

پایگاه خبری- تحلیلی ایربان- براساس جدیدترین خبر منتشر شده در روزنامه فرانسوی Le Parisien، عملیات احداث اولین تله کابین شهری پاریس با عنوان Câble 1 به طول ۴٫۵ کیلومتر در انتهای سال ۲۰۲۲ میلادی آغاز خواهد شد 

پاریس و برنامه ریزی برای احداث تله کابین شهری به طول چهار کیلومتر
به گزارش ایربان به نقل از آبگینه -  براساس جدیدترین خبر منتشر شده در روزنامه فرانسوی Le Parisien، عملیات احداث اولین تله کابین شهری پاریس با عنوان Câble 1 به طول ۴٫۵ کیلومتر در انتهای سال ۲۰۲۲ میلادی آغاز خواهد شد (به عنوان یک نوآورای جدید پیرامون حل چالش های حمل و نقل عمومی)! خطی که چند شهرک واقع در در جنوب شرقی شهر پاریس را به سیستم مترو متصل خواهد کرد (اتصال ویلنوو-سَن-ژُرژ در شهرستان ول-دو-مرن در ناحیه ایل-دو-فرانس به ایستگاه کرتیل پونت دو لاک در خط ۸ متروی پاریس). براساس پیش بینی های انجام یافته این پروژه در سال ۲۰۲۵ میلادی به بهره برداری خواهد رسید.
 
 
 
این تله کابین شهری به طول ۴٫۵ کیلومتر و متشکل از ۵ ایستگاه توسط کمپانی ساخت تله کابین و تله اسکی (مکانیزمی برای انتقال اسکی بازان به بالای یک تپه) دوپل مایر در همکاری با شرکت حمل و نقل فرانسوی Île-de-France Mobilités احداث خواهد شد. در مجموع ۳۳ دکل Y و V شکل در طول مسیر برای پشتیبانی از خط تله کابین هوایی درون شهری ساخته خواهد شد. هر کابین، ده مسافر را در خود جای خواهد داد و انتظار می‌ رود این سیستم جمل و نقل شهری در شلوغ‌ ترین زمان‌ ها چیزی در حدود ۱۶۰۰ مساقر را در ساعت جابه‌ جا نماید.
 
 
 
اما شاید این سوال پیش آید که چرا تله کابین شهری؟ در پاسخ بایستی گفت بهره گیری از سیستم تله‌ کابین شهری به دلیل وجود تپه‌ ای در حومه شهر پاریس انتخاب شد (وجود یک مانع فیزیکی)! چرا که این تپه امکان احداث خطوط مترو و قطار را محدود کرده بود. سیستم تله کابین شهری حومه ی پاریس با برق کار خواهد کرد و از دیگر سو با کاهش تعداد اتومبیل ها در جاده ها، می تواند آلودگی هوا را کاهش دهد. 
 
 
 
پیش از این، از تله کابین تنها برای جابه جایی افراد در مسیرهای سخت کوهستانی استفاده می شد! و همین اتفاق سبب شده بود تا تصور برخی افراد از تله کابین، بیشتر  به عنوان یک وسیله تفریحی باشد تا یک روش مناسب برای رسیدن به مقصد.  اما در برنامه ریزی های جدید شهری، تله کابین شهری به عنوان سومین سیستم حمل و نقل در دنیا شناخته می شود. چرا که با افزایش جمعیت، سیستم های حمل و نقلی همچون مترو و اتوبوس پاسخگوی همه ی نیازهای آدمی نیستند… این سیستم حمل و نقل شهری در حال حاضر در بسیاری کشورهای دنیا از جمله مکزیک، فرانسه، آلمان، کلمبیا، ونزوئلا و همچنین برزیل در حال استفاده است.
 
در انتها از جمله ویژگی های بسیار قابل توجه و ارزشمند سیستم تله کابین شهری می توان به فضای کمِ موردنیاز در طول مسیر و امکان عبور از روی موانع (رودخانه ها، بزرگراه ها، اراضی شیب دار، ترافیک و…)، ظرفیت جابجایی بالا، بهره وری بالای انرژی بالا و آلایندگی کم (بهره گیری از نیروی برق و بدون تولید دی اکسید کربن)، سرعت بالا، سر و صدای کمتر و همچنین هزینه ی پایین اجرا و تعمیر و نگهداری اشاره کرد.
 

کد خبر : 808417231200
نظر خود را ارسال نمائید

نام :
آدرس ایمیل :
نظر * :
كد امنیتی : *
 
اگر تصویر ناخواناست را کلیک کنید (اینجا)